Tip 1 | Personaliseer je actiepagina

Een actiepagina met een foto en motivatietekst zorgt voor meer donaties. Upload wat foto’s die met jou en jouw actie te maken hebben. En vertel waarom jij de actie bent gestart.

Tip 2 | Eerst een paar donaties, en dan pas verspreiden

Voordat je iedereen gaat vertellen over je actie is het verstandig om alvast een paar donaties te hebben. Vraag je familie en beste vrienden eerst persoonlijk om een donatie te doen voordat je andere mensen vraagt om te doneren. Goed voorbeeld doet namelijk goed volgen.

Tip 3 | Stel een streefbedrag in (of stel deze bij!)

Door een streefbedrag in te stellen, maak je de actie tastbaarder. Het motiveert echt om naar een doel toe te werken. Heb je je streefbedrag al behaald? Dan is er een grote kans dat de donaties terug zullen lopen. Dat is natuurlijk zonde! Stel daarom je streefdoel bij zodra je deze hebt behaald. Dit kan eenvoudig op je actiepagina.

Tip 3 | Delen, delen en nog eens delen!

Zet de link van je actiepagina met oproep onder je naam/handtekening in al je e-mails zodat iedereen die je mailt de actie ziet. Deel je actie ook op Facebook, Instagram, Linkedin en via whatsapp. Hoe meer mensen je bereik, hoe beter.

Tip 5 | Betrek je donateurs bij je eindsprint

Ervaring leert dat de laatste weken van je actie het meeste gedoneerd wordt. Dat is dus de eindsprint voor je actie. Zet dan ook je eindsprint goed in en vraag je donateurs om hulp daarbij. Want die zullen ook graag willen dat je je streefbedrag haalt.

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen